IT

Roverul Curiosity

Curiosity este un vehicul lansat pe Marte de catre NASA, pentru a cerceta daca a existat sau daca este posibil sa fie viata pe aceea planeta.

Informatii tehnice despre roverul Curiosity:

• Roverul Curiosity este un robot care are o greutate aproape de o tona. Roverul nu numai ca este cel mai greu robot, ci si cel mai sofisticat, de la care se asteapta rezultate mari. Marimea roverului Curiosity este de cea unui autoturism.
  • Tehnica folosita in cazul acestui robot sunt inovatoare si depasesc pe cele folosite la Mars Exploration Rover sau la cele utilizate la robotul Sojourner.
  • In loc de celule solare, la Curiosity au fost folosite inovatii deosebite, astfel alimentarea cu energie este asigurata de bateria cu radionuclizistabili.
  • Robotul trimis de catre Nasa pe Planeta Rosie este prevazut cu 10 instrumente stiintifice, printre care exista si un laborator mobil, datorita caruia este capabil sa examineze la fata locului diferite mostre.
  • Instrumentul care este demn de admiratie, este cel numit ChemCam cu laser. Acest instrument este capabil sa analizeze componenta rocilor, multumita faptului ca stie sa arda anumite zone si de la departare de 7 metri.
  • Curiosity este prevazut cu 6 roti, cu care o sa fie capabil sa cerceteze si in cele mai greu accesibile locuri.
  • Acest vehicul a costat in total 2,5 miliarde de dolari.

Despre lansarea roverului Curiosity:

• Curiosity a fost lansat pe Marte in 26 noiembrie 2011.
  • Robotul Curiosity a fost lansat de la bordul rachetei Atlas V(541). Racheta a fost lansata din cosmodromul Cape Canaval Air Force Station, Florida.
  • Zborul pana la planeta Marte a durat aproape 9 luni si a ajuns aterizat in craterul Gale pe 6 august 2012, la ora 8:17 (ora Romaniei).
  • Misiunea roverului curiosity o sa dureze doi ani.

Informatii noi si videouri despre roverul Curiosity pot fi citite si vazute pe site-ul official NASA.

Descoperirile facute de Curiosity pana acum

Pana acum robotul a trimis mai multe poze despre planeta rosie. Pe langa poze, a descoperit insa si un obiect metalic, aflat pe o piatra. De asemenea a colectat si diferite mostre care au fost analizate sau urmeaza sa fie analizate.

Etichete